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July 25, 2014

Cyclesはつらいよ(´・ω・`)

Cyclesと内蔵レンダラのレンダリング時間比較。

00012fs_2

レンダリングサイズは640x360。
使用バージョンはBlender 2.71、32ビットバージョン。
CPUはCore(TM) i7 860 @2.80GHzでメモリ4G。
CyclesはGPUレンダリングでGForce GTX560使用。
髪は板ポリゴン、肌はCycles,内蔵レンダラともに時間のかかるSSSは使わず、透光性を最大の1に上げてSSSっぽくしています。

1番目はメガネのレンズにグラスBSDFを使った場合。
レンダリングサンプル数を1000にあげても周辺の強いざらつきは消えず、バイラテラルブラーで対処できないレベル。
当然レンダリング時間は12分13秒と長く、さすがに動画で使うにはつらすぎます(´・ω・`)


2番目はメガネのレンズに透過BSDF+光沢BSDFを使用。
レンダリングサンプル数は200ですが、メガネ周辺のざらつきはまわりとかわりません。
それでもこのサイズで一枚のレンダリング時間が4分超えでは、動画で使うには辛いなぁ・・・orz

3番目は内蔵レンダラ。
AO(乗算)+環境照明を使ってます。ギャザーはレイトレースでサンプル9。
この組み合わせが昔よりかなり速くなっている気がするのは気のせいでしょうか?

メガネのレンズはレイトレース透過でIORをCyclesのグラスBSDF同等の1.45に上げてますが38秒ちょっとでレンダリング終了。このあと、ファイル中の作業用ポリゴンなどを全て排除して色々最適化したら30秒を切りました。

↓グラボを変えても最大でも今の5倍程度のようだし、そのクラスのボードは滅茶苦茶高いし多分PCI Expressまわりで今のPCにはささらない可能性高いし…

The new Cyles GPU 2.70 Benchmark

結局うちの環境ではまだまだ動画では内蔵レンダラだなぁ…(´・ω・`)

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July 15, 2014

My Add-ons for Blender




all in one all_addon_20140830.zip ( last modified : 2014/08/30 )




all in one all_addon_20140819.zip ( last modified : 2014/08/19 )



all in one all_addon_20140813.zip ( last modified : 2014/08/13 )


all in one all_addon_20140804.zip ( last modified : 2014/08/04 )



all in one all_addon_20140717.zip ( last modified : 2014/07/17 )



all in one all_addon_20140716.zip ( last modified : 2014/07/16 )



all in one all_addon.zip ( last modified : 2014/07/15 )





















































































































































namever.downloadLast UpdateFeature Description Video commentaryDescription Page(JP)
Set Weight Only Selected Vertices 0.53
text:

swosv053.py

zip:

swosv053.zip
New Modified!
2014/08/30 05:40

This add-on can set up weights to selected vertices and remove all the weights from unselected vertices at the same time.
Blender Add-on: Set Weight Only Selected Vertices ver.0.53 (ENG) 【Set Weight Only Selected Vertices】ウエイトを選択頂点だけに設定するアドオン
Mat to Cellook 0.5
text:

Mat_to_Cellook05.py

zip:

Mat_to_Cellook05.zip
2014/06/08 20:55
It is possible to change the material to cellook.
I made it for test of light vector shader on Blender 2.70.
Blender Add-on: Mat to Cellook  ver.0.5 (JP/ENG) 【Mat to Cellook】マテリアルを簡単にセルルックにするアドオン
Mesh Mirror Copy 1.01
text:

mmcopy101.py

zip:

mmcopy101.zip
2014/07/16 18:30
This add-on mirror copy with one click the selected mesh in edit mode.
- スクリプト小ネタ置き場
Bone Modeling Helper2 2.12
text:

bmh212.py

zip:

bmh212.zip

2014/08/19 16:40
BMH2 makes it possible to easily create a model at the same time as rigging.
Blender Add-on: Bone Modeling Helper ver.2.0 (ENG)
Blender Add-on: Bone Modeling Helper ver.2.1 (ENG)
【Bone Modeling Helper2.1】BMH2.1

【Bone Modeling Helper2】BMH2完成版
Set Particle Beams 1.0
text:

setparticlebeam10ej.py

zip:

setparticlebeam10ej.zip

2014/05/13 05:08
This add-on makes possible to create particle beam shots easily:)
Blender Add-on: Set Particle Beams ver.1.0 (JP/ENG) 【Set Particle Beams】パーティクルビーム発射アドオンv1.0
ShakeObjects 1.0
text:

ShakeObjects.py

zip:

ShakeObjects.zip

2014/05/08 21:34
This Add-on will fix correctly the incorrect behavior of particles in blender 2.7.
Shake Objects movie Blender2.70/2.70aのパーティクルの挙動を直すアドオン
MakeEnvMap 0.2
text:

makeenvmap02.py

zip:

makeenvmap02.zip

2014/05/09 17:53
This add-on makes environment map with one click:)
- 【MakeEnvMap】環境マップ一発作成アドオン
Set Template Empty 1.0
text:

set_template_empty10ej.py

zip:

set_template_empty10ej.zip

2014/03/05 05:25
This add-on creates a pattern of three Empty for to put paste the image as a template.
0h8m20s~:Blender Add-on: Monogusa Tools ver.1.0(JP) 【BlenderAddon】Set Template Empty EJ ver1.0
Add Mirror Modifier 2.1
text:

add_mirror_mod21.py

zip:

add_mirror_mod21.zip

2014/07/17 17:57
This add-on removes the overlaped vertices of the other side at the same time with adding the Mirror Modifier.
7 minutes later:Blender Add-on: Monogusa Tools ver.1.0(JP) 【BlenderAddon】Add Mirror Modifier ver2.0
Set Follows 1.1
text:

set_follows.py

zip:

set_follows.zip

2014/02/14 12:14
This add-on will convert to followpath multiple meshes and bezier curves at a time.
And puts a clone of any type object(Mesh, Armature, Lamp, Empty etc..) that selected as active on those paths each.(using Follow Path Constraint) Not supported 2.70 or later.
Blender Add-on: Set Follows ver.1.0 (JP) 【BlenderAddon】Set Follows ver1.0
Mechappo 1.0
text:

mechappo.py

zip:

mechappo.zip

2013/12/20 20:04
This add-on divides the polygons in the mesh object and then select them at random in any proportion and generates the surface that looks mechanical by creating the irregularities using Extrude.
Blender Add-on: Mechappo ver.1.0 (ENG) 【BlenderAddon】Mechappo ver1.0
Look at it 1.0
text:

lookatit.py

zip:

lookatit.zip

2013/12/02 23:55
This add-on can turn selected objects on the active object with one click.
Blender Add-on: Look at it ver.1.0(JP) 【BlenderAddon】Look at it ver1.0
Monogusa Tools 1.0
text:

monogusatools.py

zip:

monogusatools.zip

2013/12/02 15:00
"Monogusa Tools" has the following features.
-This is able to perform the convert and subdivide
without switching the mode.
-This is able to execute some operations that is
used frequently in 3DView with one click.
-"Add Mirror Modifier"is included.
- The generic version of "Set Template Camera"is included.
This version not use Camera.
Blender Add-on: Monogusa Tools ver.1.0(English) 【BlenderAddon】Monogusa Tools ver1.0
Dubbing Motion 1.0
text:

dubbingmotion.py

zip:

dubbingmotion.zip

2013/11/23 18:39
This Add-on has the ability to dub at a time the movement of the origin of
the active object, to multiple other objects.It is also possible to shift at desired intervals the start timing thereof.
Blender Add-on Dubbing Motion Ver.1.0 (English) 【BlenderAddon】Dubbing Motion ver1.0
Bones Fixer 1.0
text:

bones_fixer10.py

zip:

bones_fixer10.zip

2013/11/02
This Addon generates Armatures on the location of the selected objects.
It has the following functions in addition to it.
-Integrate generated bones into a single Armature.
-Generate Armatures as the parent of the selected objects.
-Generate Armatures including CopyTransformsConstraints (to selected objects).
Blender Addon - Bones Fixer (bilingual) 【BlenderAddon】Bones Fixer v1.0
MakeRigRing 1.5
text:

makerigring15_ad.py

makerigring15s_ad.py

zip:

makerigring15_ad.zip

makerigring15s_ad.zip

2013/10/23
It is possible to create easily a ring connecting the object cloned replication using this add-on.
【BlenderScript】MakeRigRing v1.5 【BlenderScript】MakeRigRing v1.5



Change log:





































2014/08/30 swosv053.py Added new Add-on: Set Weight Only Selected Vertices (ver.0.53)
2014/08/19 bmh212.py Fixed the following bug.

If use "Create Mirror Bones(Left to Right or Right to Left)" all bones will be deleted when x-mirror option is on.
2014/08/13 bmh210.py Added new version of BMH2 Add-on.(ver.2.1)
2014/08/04 bmh203.py Fixed incorrect error messages in the case of bad combination with other add-ons.
2014/07/17 add_mirror_mod21.py Support for Japanese and English notation in the localized mode.
2014/07/16 mmcopy101.py In addition to the normal inverted face copied.Fixed error message.


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July 13, 2014

クロスシミュ+ストレスマップでYシャツを作ってみる

ストレスマップとクロスシミュの組み合わせでYシャツっぽいシワの出方を研究:)
ストレスマップはテクスチャのディスプレイスと組みあわせて腕が曲がったりした時に縮んだところを盛り上げるのに使ってます。







iphone等はこちら → Yshirt01.mp4


以下、今回のポイントまとめ。(プロパティは画像をクリックすると大きく表示されます)

↓シンプルサブサーフェイス、クロス、カトマルサブサーフェイスの順にモディファイアをかけることでYシャツのシワらしいやや硬めのエッジを立ててみました。クロスをサブサーフェイスの間におくことで物理計算時間の短縮もはかっています。

Mods

↓テクスチャはストレスマップを使い、ディスプレイスで腕の曲げなどで縮んだポリゴンを膨らませてシワを作っています。ノーマルを併用し、これを調整することでYシャツ全体の高さ調整ができます。

Stress

↓クロスシミュのパラメータ。値はほとんどデフォルトでクロスとコリジョンのクオリティを上げてます。
 クロスは安定するまで20フレーム余計にキャッシュを計算して、レンダリングは21フレーム目から行うようにしています。

Cloth

↓ピンニング用のウエイトはこんな感じです

Weight


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July 10, 2014

手足のリグとCastモディファイアで上腕二頭筋を追加

twitpicに上げたGIF動画が時間がたったとかで消えてしまったのでもとの24fpsI版をこっちに:)
容量オーバーすると一定時間で消える仕様なのかな?Twitpicはよくわからん:-(

手の指と足のリグとドライバ駆動によるcastモディファイアで上腕二頭筋を追加しました:)







↓iphone等はこちら

castm.mp4

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July 06, 2014

ラティスモディファイアとソフトボディでポリゴンヘアを動かす

前回の手作業に引き続き、今度は短冊ポリゴンで作った髪をソフトボディを適用したラティスモディファイアで動かしてみました。
髪に直接ソフトボディをかけるわけではないので、ベイクはあっというまに終わりますし、動かしたい髪ポリゴンのウエィトにめりはりを付けることで結構髪っぽく動かせるのではないでしょうか。

↓今回使ったモデリングデータです。

[Modeling data Download]

PolyHair_Lattice_Softbody.blend

↑「体なんて飾りですよ。偉い人にはそれがわからんのです」状態ですが、研究用にどうぞ:)

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July 03, 2014

ラティスモディファイアでポリゴンヘアを動かすテスト

短冊ポリゴンで作った髪をラティスモディファイアで動かしてみました。
リアルタイムで動かせるほど動作は軽いですし、物理演算でポリゴンヘアがなかなか思い通りの動きにならない時などに使ってみるのもよいかもしれませんね:)

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