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2013年3月

2013年3月20日 (水)

DynamicPaint関連

Introduction to Dynamic Paint in Blender - Rain


cycles関連

Blender Tutorial: How to Make Realistic Bread

Introduction to Anisotropic Shading in Blender

How to Make Sparks in Blender


カテゴリ外Andrew君関連

How to Create a City in Blender

How to Create Muzzle Flash in Blender

メッシュ関連

●Convex Hull

凸包化。ブリッジにも使える
エディットモードで該当部分選択→space検索でConvex Hullで呼び出し

Convex Hull Operator

Sc1


●ワイアフレームツールwireframe

面からワイアフレーム化
editモードで面選択→space検索でwireframeで呼び出し

MODELING / The NEW Wireframe Tool

Monkey_wireframe_candy

●べベル&インセットショートカット

Bevel: crtl+B
Inset: I

●Vertex Connect ツール

[J]キーにより二つの頂点を辺で結び、面を二つに分離することができる
  →Nゴンを三角、四角ポリゴンに直すのに有用

●Bridge

Edit Mode 中、Bridge を行う面を選択→[Ctrl]+[E]→Bridge Two Edge Loops

●Vertex Slide

Edit Mode に入り、頂点を一つ選択→[Shift]+[V]キーを押し、この頂点をスライドさせたい辺を選択

●Bメッシュ詳細

Blender 2.63: BMesh(2.63リリースノート)

レンダリング関連

●色管理
Blender 2.64: 色管理(リリースノート)

Blender264_color_mgt_settings


2013年3月18日 (月)

スカルプト関連

●dynamic topology(2.66-)

●ハイドツール(2.63-)

Blender 2.63: スカルプト中の Hide ツール

●リアルな頭部の制作

●Sculpting a Male Human Bust in Blender


2013年3月 7日 (木)

UV関連

Blender 2.6 Textures, GLSL and Painting

●プロジェクションペイント

Texturing a Head With Projection Painting

Creating a Realistic Head in Blender - part 03

●UVツール

・UVスカルプト
 ショートカット:[Q](トグル)

UVツール詳細(2.62リリースノート)

600pxonion_uv_paint_enable

●外部ペイントツールとの連携

リグ関連

●rigify

How to rig a quadraped using rigify in Blender 2.5

How to Use Rigify in Blender 2.5

Tim - Pt 14 - Rigify Generate Rig

●Auto IK

Blender Auto IK and Rigify

●メタリグを使ったリギング

Using the Human Meta-Rig

※作業中落ちた時の対処法あり
※ボーンの見た目の太さ変更はCtrl+Alt+S

smoke関連

How to Make Explosions in Blender

How to Create an Explosion in Blender



Blender 2.65 - Quick Tutorial VI - Creating an Explosion with Fire and Smoke



How To Make Fire in Blender 2.65+



Blender Smoke Tutorial(パラメータ変化による実例集)

トラッキング関連

カメラトラッキング


Blender 2.6 Tutorial 23 - Camera Motion Tracking

Introduction to Camera Tracking in Blender(2.62)



オブジェクトトラッキング


Object Tracking (BLENDER 2.63 TUTORIAL)

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