パーティクル関連
smokeを使わない発破(blender 2.4)-PDF
↑のサンプル動画
日 | 月 | 火 | 水 | 木 | 金 | 土 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
smokeを使わない発破(blender 2.4)-PDF
↑のサンプル動画
Curve Modifierでキャタピラを作る
Using the Cell Fracture Add-on in Blender - Part 01
Using the Cell Fracture Add-on - Part 02 (Blender Game Bullet使用)
How To Smash Wood in Blender (Blender Render Bullet使用)
python入門
particle関係サンプル集
Introduction to Dynamic Paint in Blender - Rain
Blender Tutorial: How to Make Realistic Bread
Introduction to Anisotropic Shading in Blender
How to Make Sparks in Blender
How to Create a City in Blender
How to Create Muzzle Flash in Blender
●Convex Hull
凸包化。ブリッジにも使える
エディットモードで該当部分選択→space検索でConvex Hullで呼び出し
●ワイアフレームツールwireframe
面からワイアフレーム化
editモードで面選択→space検索でwireframeで呼び出し
MODELING / The NEW Wireframe Tool
●べベル&インセットショートカット
Bevel: crtl+B
Inset: I
●Vertex Connect ツール
[J]キーにより二つの頂点を辺で結び、面を二つに分離することができる
→Nゴンを三角、四角ポリゴンに直すのに有用
●Bridge
Edit Mode 中、Bridge を行う面を選択→[Ctrl]+[E]→Bridge Two Edge Loops
●Vertex Slide
Edit Mode に入り、頂点を一つ選択→[Shift]+[V]キーを押し、この頂点をスライドさせたい辺を選択
●Bメッシュ詳細
●dynamic topology(2.66-)
●ハイドツール(2.63-)
Blender 2.63: スカルプト中の Hide ツール
●リアルな頭部の制作
●Sculpting a Male Human Bust in Blender
最近のコメント